Bakanlığın Cevabı Tatmin Etmedi
CHP’li Ertuğrul’un konu ile ilgili verdiği verdiği soru önergesine yanıt veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, yalnızca mevcut karayolu köprüsünün liman erişimi sağladığını ve “gelecekteki yük potansiyeline göre yatırım yapılabileceğini” bildirdi.
"25 Milyon Tonluk Dev Liman Neden Atıl? Sadece köprü var demek, bu potansiyele hakarettir”
CHP’li Ertuğrul’un konu ile ilgili verdiği verdiği soru önergesine yanıt veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, yalnızca mevcut karayolu köprüsünün liman erişimi sağladığını ve “gelecekteki yük potansiyeline göre yatırım yapılabileceğini” bildirdi.
Filyos Limanı; 25 milyon ton yıllık elleçleme kapasitesi, geniş hinterlandı, kara, hava ve demiryolu erişimiyle Türkiye’nin lojistik omurgasında yer alabilecek nitelikte. Üstelik İç Anadolu’ya en yakın Karadeniz limanı olarak, ihracat ve ithalat için stratejik bir merkez olma avantajına sahip.Ertuğrul, bu cevabın, “Bölgenin stratejik önemi yok sayılıyor” tezini güçlendirdiğini belirtti.
Filyos’un Lojistik Potansiyeli Göz Ardı mı Ediliyor?
CHP’li Ertuğrul: “Bakanlığın yanıtı, endişelerimizi doğruladı”
CHP Zonguldak Milletvekili Eylem Ertuğrul, Türkiye’nin en büyük üçüncü limanı olan Filyos Limanı için yıllardır verilen “lojistik üs” vaatlerinin hâlâ hayata geçirilmediğini belirterek, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın konuya dair soru önergesine verdiği resmî yanıtın, “potansiyelin ihmal edildiğini açıkça ortaya koyduğunu” söyledi.
Demiryolu Hattı 2027’de Bitecek, Ama Nasıl Kullanılacak Belli Değil
"Demiryolu bağlantısı ihale edildi ama amacı belirsiz"
Filyos Limanı'nın ana demiryolu hattına 10 km'lik bir "kılçık hat" ile bağlanacağı belirtiliyor. Ancak bu yatırımın ne amaçla kullanılacağına ilişkin resmi bir açıklama yapılmaması, projenin vizyonsuz bir şekilde ilerlediği endişesini doğuruyor. Bakanlığın verdiği resmi yanıtta ise sadece “gelecekteki yük potansiyeline göre yeni yatırımlar planlanabilecektir” ifadesi yer alıyor.
Ekolojik Denge Tehlikede, Vaatler Tutulmuyor
"Filyos Vadisi 'lojistik merkez' değil, 'sanayi çöplüğü' haline mi geliyor?"
Filyos Vadisi’ne petrokimya tesislerinden termik santrallere kadar birçok çevreye duyarsız yatırım planlandığına dikkat çeken Ertuğrul, “II. Abdülhamit’in rüyası denilen proje, bir çevre felaketine mi dönüşecek?” diye sordu. Dünya Bankası’na sunulan projelerde halkın bilgisi dışında deniz dolgusu ve ağır sanayi yatırımlarının yer aldığını da hatırlattı.
Bakanlığın Cevabı Tatmin Etmedi
"25 Milyon Tonluk Dev Liman Neden Atıl? Sadece köprü var demek, bu potansiyele hakarettir"
CHP’li Ertuğrul’un verdiği soru önergesine yanıt veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, yalnızca mevcut karayolu köprüsünün liman erişimi sağladığını ve “gelecekteki yük potansiyeline göre yatırım yapılabileceğini” bildirdi.
Filyos Limanı; 25 milyon ton yıllık elleçleme kapasitesi, geniş hinterlandı, kara, hava ve demiryolu erişimiyle Türkiye’nin lojistik omurgasında yer alabilecek nitelikte. Üstelik İç Anadolu’ya en yakın Karadeniz limanı olarak, ihracat ve ithalat için stratejik bir merkez olma avantajına sahip.Ertuğrul, bu cevabın, “Bölgenin stratejik önemi yok sayılıyor” tezini güçlendirdiğini belirtti.
“Verilen Cevap, Sessiz Bir İtiraf”
Milletvekili Ertuğrul, Bakanlığın bu cevabını, “Filyos’un potansiyelinin görmezden gelindiğinin açık bir itirafı” olarak değerlendirerek, “Bu cevap, Filyos’a dair kaygılarımızı ve uzun süredir dile getirdiğimiz ihmali doğrulamıştır” dedi.
"Filyos Türkiye’nin Lojistik Geleceği İçin Kritik"
CHP, kamuoyuna ve Bakanlığa çağrısını yineledi
“Filyos Limanı sadece Zonguldak’ın değil, tüm Türkiye’nin geleceğiyle ilgilidir” diyen Ertuğrul, lojistik potansiyelin değerlendirilmesi, ekolojik dengenin korunması ve plansız sanayi yatırımlarının engellenmesi gerektiğini vurguladı. “Filyos için tren kaçmadan, gerçek anlamda bir lojistik üssün temelleri atılmalıdır” dedi.