TÜKETİCİLERİN HAKEM HEYETİNE BAŞVURURKEN DİKKAT ETMESİ GEREKEN KRİTİK DETAYLAR!
ZONGULDAK'TA TÜKETİCİLERİ UYARAN ÇARPICI AÇIKLAMA
Tüketici Hakları Derneği Zonguldak Şubesi Başkanı Ali Topaloğlu, 2025 yılı itibarıyla tüketicilerin Hakem Heyetlerine başvuru yaparken dikkat etmeleri gereken önemli hususları açıkladı. Yılın ilk ayında pek çok tüketicinin mağdur olmaması için bu detaylara özen göstermeleri gerektiğine vurgu yaptı.
BAŞVURU LİMİTİ 149.000 TL’YE YÜKSELDİ
2025 yılı itibarıyla, uyuşmazlıkların çözümü için tüketicilerin Hakem Heyetlerine başvurabileceği limit 149.000 TL olarak belirlendi. Bu limitin altındaki tüm uyuşmazlıklar için Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru yapılması gerektiği hatırlatıldı. Başvurular, şahsen veya E-Devlet üzerinden kolaylıkla gerçekleştirilebilecek.
ŞİKAYETLERDE BELGE VE BİLGİ NOKSANLIĞINA DİKKAT!
Başkan Topaloğlu, tüketicilerin mağduriyet yaşamamaları için başvurularında dikkat etmeleri gereken diğer önemli noktaları da sıraladı. İlk uyarı, başvuruların yalnızca fatura veya fiş sahibi adına yapılması gerektiği yönünde. Başkasının başvurusu dikkate alınmıyor. Ayrıca, şikayete konu olan ürün veya hizmetle ilgili yeterli bilgi ve belge olmadan yapılan başvurular da değerlendirilemez.
BİLİRKİŞİ İNCELEMESİNE DİKKAT!
Topaloğlu, bilirkişi raporu istenen durumlarda ise tüketicilerin ürünlerini bilirkişiye teslim etmekte tereddüt ettiklerini belirtti. Bu durumda ürünler incelenemediğinden, kararların genellikle olumsuz sonuçlandığını ifade etti. Tüketicilerin mağdur olmamak için bu süreci atlamamaları gerektiği konusunda uyarıda bulundu.
ŞİKAYET EDİLEN FİRMA BİLGİLERİ TAM OLMALI
Diğer bir önemli konu, şikayet edilen firmanın açık adresi, ticaret unvanı ve vergi numarasının eksiksiz olarak belirtilmesi gerektiği. Vergi numarası olmayan şikayetler, karşı tarafın tespit edilememesi nedeniyle işleme alınamıyor.
TÜKETİCİLERİN MAĞDURİYETİNE YOL AÇMAMAK İÇİN
Başkan Topaloğlu, tüketicileri uyarmaya devam ederek, özellikle E-Devlet üzerinden yapılan başvurularda bilgi ve belge eksikliklerinin sıkça görüldüğünü belirtti. Tüketicilerin, Raportör arkadaşlarının uyarılarına rağmen gerekli belgeleri sağlamadıklarında mağdur olduklarını ifade etti.
ÖNEMLİ UYARI!
Tüketici Hakları Derneği Zonguldak Şubesi, tüm tüketicilerinin mağduriyet yaşamamaları için başvurularını dikkatli bir şekilde yapmalarını ve belirtilen şartlara uygun şekilde hareket etmelerini önemle tavsiye etmektedir. Unutmayın, küçük bir hata bile büyük mağduriyetlere yol açabilir!
Tüketici haklarınızı savunmak ve adaleti sağlamak için gereken her türlü desteği almak adına bu uyarılara dikkat etmeniz gerektiğini unutmayın.